Την σημερινή εποχή, την εποχή της κρίσης και των μνημονίων, ο κάθε ιδιοκτήτης και οδηγός οποιουδήποτε οχήματος, πέρα από το κόστος αγοράς και συντήρησης του, έχει να αντιμετωπίσει και την απαράδεκτη κατάσταση των ελληνικών δρόμων. Με τόσο υψηλά τέλη κυκλοφορίας και ταυτόχρονα διόδια σε κάθε λογής οδικό άξονα, το τελευταίο που περιμένει κανείς, είναι η κάκιστη συντήρηση των δρόμων. Το site kakosdromos.gr έχει δημιουργηθεί από μία παρέα οδηγών και στόχο έχει να δημιουργηθεί ένας ιστοχώρος, στον οποίο ο καθένας μπορεί να στέλνει φωτογραφίες και κείμενα που αφορούν σε κακούς δρόμους αλλά και σε ελλείψεις που κρύβουν κινδύνους για πεζούς, οδηγούς και αυτοκίνητα, από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας.
Η ανάρτηση τους θα συνοδεύεται και με γνωστοποίηση του προβλήματος στους όποιους υπεύθυνους, αναζητώντας μία άμεση και σωστή λύση.
Ας σημειωθεί ότι υπάρχει και νομική συνεργασία για τις... δύσκολες περιπτώσεις.
Πιστεύουμε ότι λειτουργώντας όλοι μαζί ως ομάδα, θα είμαστε πιο δυνατοί και γι αυτό χρειαζόμαστε την βοήθεια σας. Με τη φωτογραφική μηχανή ή το κινητό στο χέρι, είστε τα «μάτια» του site σε ολόκληρη τη χώρα. Μη διστάζετε να στέλνετε φωτογραφίες, καταγγελίες αλλά και απόψεις στο mail: kakosdromos@gmail.com.

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

EL CAMINO DE LA MUERTE: Ο δρόμος του θανάτου


El Camino de la Muerte στα Ισπανικά, ή Death road στα Αγγλικάρόμος του θανάτου) καλείται ο North Yungas road, ο οποίος βρίσκεται στηΒολιβία, έχει μήκος 69 χιλιόμετρα και συνδέει τη πρωτεύουσα της Βολιβίας Λα Πας (La Paz) με το χωριό Κορόικο (Coroico).Το 1995 ανακοινώθηκε επίσημα ως «ο πιο επικίνδυνος δρόμος του κόσμου» επειδή εκεί χάνουν τη ζωή τους 200-300 άνθρωποι κάθε χρόνο.



Είναι μία από τις λίγες διαδρομές που συνδέεται με τη Λα Πας. Λόγω τον ακραίων γκρεμών, γύρω στα 600 μέτρα βάθος, μία-ενιαία λωρίδα και για τις δύο κατευθύνσεις και στα περισσότερα σημεία ο δρόμος δεν είναι φαρδύτερος από 3.2 μέτρα και του υψόμετρου που είναι χτισμένος ο δρόμος, 4500 μέτρα στη Λα Πας και 1200 μέτρα στο Κορόικο, κάνουν το δρόμο ακόμα πιο δύσβατο για τα φορτηγά και τα λεωφορεία που διασχίζουν κυρίως το δρόμο.


Επίσης επειδή από τη μία μεριά του δρόμου υπάρχει τοίχος από βράχια και από την άλλη γκρεμός η οδήγηση γίνεται στα αριστερά για να βλέπει ο οδηγός την εξωτερική ρόδα του οχήματος και να γίνεται πιο ασφαλές το πέρασμα του δρόμου. Σε όλη την υπόλοιπη Βολιβία η οδήγηση γίνεται στα δεξιά.


 Ακόμα η βροχή, η ομίχλη και η σκόνη μειώνουν την ορατότητα και αυξάνεται η πιθανότητα κάποιος να πέσει στον γκρεμό.


 

Ο δρόμος χτίστηκε το 1930 από κρατούμενους της Παραγουάης και είναι χωματόδρομος έκτος από ένα σημείο στην αρχή του δρόμου. Τελικά μετά από 20 χρόνια εργασίας, τελειώνοντας το 2006, ο καινούργιος δρόμος (South Yungas road) είναι έτοιμος για να δοθεί στην κυκλοφορία κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή των Βολιβιανών.


 Ο καινούργιος δρόμος έχει δύο λωρίδες, ενώ ο παλιός δρόμος είχε μια. Επίσης ο καινούργιος δρόμος έχει γέφυρες, τούνελ κτλ. κάνοντας τον πιο ασφαλή από τον παλιό. Μετά το 2006 ο παλιός δρόμος χρησιμοποιείται πιο λίγο από οχήματα παρά μόνο από κάποιους τουρίστες, ένα λεωφορείο που κάνει το δρομολόγιο Λα Πας – Κορόικο κάθε μέρα στις 3:00 το μεσημέρι και από κάποιους οδηγούς φορτηγών επειδή ο παλιός δρόμος είναι πολύ πιο σύντομος από τον καινούργιο. Στις 24 Ιουλίου 1983 ένα λεωφορείο έπεσε στον γκρεμό σκοτώνοντας παραπάνω από 100 επιβάτες. Αυτό ήταν το χειρότερο οδικό ατύχημα στην Βολιβία.